Waarom reflecteren een goede basis is voor groei?

Reflecteren

Reflectie is een cruciaal onderdeel van professionele ontwikkeling omdat het je in staat stelt om kritisch na te denken over je handelen en ervaringen. Door te reflecteren, kun je leren van ervaringen en het zelfbewustzijn vergroten.

Hoe kun je reflecteren met CareerTracker?

Je opent een speciaal voor jou aangemaakte reflectie en maakt je voortgang zichtbaar.

Nadat je de reflectie hebt ingevuld kun je deze afronden of delen met je manager.

Waarom delen met je manager?

Je hebt samen met je manager jouw koers bepaald en dan is het slim om regelmatig feedback te krijgen zodat je niet verrast wordt tijdens de 1 op 1 gesprekken. Door op de knop delen te drukken ontvangt de manager de ingevulde reflectie. Hierdoor is voor de manager een eenvoudige en snelle invuloefening om gestructureerd feedback te geven.

Je opent een speciaal voor jou aangemaakte reflectie en maakt je voortgang zichtbaar.

Feedback manager scherm

Demo aanvragen

Creëer betrokken en gemotiveerde medewerkers met de nieuwe gesprekscyclus

De gesprekscyclus wordt in elke fase van de samenwerking toegepast dus instroom, doorstroom en uitstroom. Veel organisaties werken nog met de oude opzet van de gesprekscyclus met het jaarlijkse planningsgesprek, functioneringsgesprek en het beoordelingsgesprek.


Door veranderingen op de arbeidsmarkt en de nieuwe generatie medewerkers is het verstandig om het huidige proces te analyseren en kijken of dit verbeterd kan worden.

Ons advies is 1x per week (5 minuten) zelf reflecteren, 1x per maand (10 minuten) feedback vragen (invulformulier voor de manager), 1x per kwartaal (aantal minuten bepalen jullie) feedback en ontwikkelgesprek.

De reflectie wordt automatisch aangemaakt, de frequentie is een advies want jij bepaalt het eigen ritme.

Gesprekscyclus

In de nieuwe gesprekscyclus zijn de 6x eren van belang. Het begint met het duidelijk
definiëren van de verwachtingen en op basis van de verwachtingen ga je regelmatig met elkaar in gesprek.

Tijdens deze gesprekken kunnen beide partijen ventileren en tijdig signaleren en indien nodig corrigeren, zo kun je elkaar blijven inspireren, en hou elkaar aan de afspraken, iets met disciplineren. Dat laatste klinkt een beetje zwaar en toch is dit een hele belangrijke want dit nieuwe proces moet in het DNA van de organisatie komen en dit betekent dat de medewerker en manager elkaar moeten aanspreken als er wordt afgeweken van de gemaakte afspraken.

Demo aanvragen