HRM Radar grafiek

Skills Management

geplaatst in: Nieuws, Skills Management | 0

Hoe past de organisatie Skills Management toe?

Met Skills management bouwt de organisatie een kennismatrix op en de professional krijgt inzicht in het eigen groeipotentieel.

De medewerker krijgt vragen over de gewenste skills en kan zelf aangeven wat het vaardigheidsniveau is.

De vragen gaan over Soft Skills, rol specifieke skills of bijvoorbeeld de tooling die wordt gebruikt.

De uitkomst is organisatorisch en persoonlijk inzicht in de ontwikkelopties.

Met deze uitkomst wordt ook het 1op1 gesprek tussen de professional en manager gefaciliteerd.

Meer info over Skills Management via deze link!

Enkele voorbeelden van vragen

HRM professional

  • Op welk niveau kun je het ontwikkelen van talent toepassen?
  • Op welk niveau kun je Stakeholder Management toepassen?
  • Op welk niveau ligt jouw kennis over Arbeidsbeleid en wetgeving?

Sales professional

  • Op welk niveau kun je klanten adviseren?
  • Op welk niveau kun je de deal actief closen?
  • Op welk niveau kun je interview technieken toepassen?

Voor de IT professional

  • Op welk niveau kun je User Support toepassen?
  • Op welk niveau kun je Software Testen toepassen?
  • Op welk niveau kun je Project Management toepassen?

Om inzicht te krijgen in de aanwezige skills wordt aan professional gevraagd om het eigen vaardigheidsniveau in te schatten.

Dit doen we op basis van een schaal van 1 t/m 5.

Vaardigheidsniveau

  1. Ik ben een starter die werkt onder begeleiding
  2. Ik ben een starter die eenvoudige taken zelfstandig uitvoert
  3. Ik werk zelfstandig
  4. Ik ben de kundige van het team
  5. Ik ben de vraagbaak voor de organisatie
Grafiek met inzichten voor organisatie

Inzichten voor de organisatie

Inzichten voor de professional

Met deze uitkomst wordt ook het 1op1 gesprek tussen de professional en manager gefaciliteerd.

We helpen je graag op weg.